Co se mi líbí na katalogovém prodeji?

  • ·  především to, že si můžete začít přivydělávat a později třeba vydělávat bez žádných nebo s minimálními náklady 
  • ·  kolik si vyděláte záleží skutečně na Vás ( vím je to otřepaná fráze, ale je pravdivá ). Není to hned, ale je to možné :-) Samozřejmě záleží s jakou firmou se rozhodnete spolupracovat a jak chcete prodávat.
  • ·  Vašim 1. zákazníkem se stanete Vy, pak třeba Vaše rodina a kamarádky a pak ti další. Postupně tak získáte zkušenosti, seznámíte se s výrobky a už na tom vyděláváte. Proto této práce využívají hodně maminky na rodičovské, které si nejprve obhlédnou oč jde, jak to jde a podle sebe pak prodej rozjedou. Takže nemusíte si hned zřizovat ŽL s tím, že Musíte sehnat zákazníky a prodávat, aby jste si vůbec vydělali a ani nevíte jestli Vás tato práce bude bavit

 

 Proč se lidé bojí prodejců?

  • ·  protože pod slovem prodejce si většina  vybaví někoho hezky oblečeného, výřečného jak někomu něco předraženého vnucuje
  • ·  lidé mají strach, že výmluvnému prodejci jde jen o jeho zisk a ne o jeho dobro ( klasická černá pověst zájezdů za pár korun na známá místa jejichž součástí je prezentace, jak to většinou dopadá, to ví asi každý z nás. Lidé pod marketingovým a psychologickým nátlakem koupí pro sebe nebo pro někoho blízkého něco co ve skutečnosti nepotřebují a hlavně to stojí o několik desítek tisíc korun více než tentýž produkt v obchodě)
  • ·  lidé mají strach, že je výmluvný prodejce díky psychologickým a marketingovým tahům a trikům přijme ke koupi něčeho co nepotřebujeme a ostatní se jim pak budou smát jak jsou hloupí
  • ·  lidé také mají strach, že když si od Vás jednou něco koupí, tak je pak budete ,, otravovat " každý měsíc - nebo častěji, aby si něco zakoupili. A jim bude hloupé odmítnout, když jim dáváte katalogy a kupujete vzorečky ..... ( to se mi mimochodem kdysi stalo, jedna z mých největších zákaznic mi říkala, že jde do města koupit si parfém a já , v legraci, jsem jí řekla a já také prodávám parfémy, mám vzorník se 100 vzorečky a většina parfémů stojí 350,-. Ona mi jen řekla, no jo, ale když si začnu od tebe kupovat parfémy, tak to už budu muset pořád). Vážně jsem se tehdy nad její odpovědí zamyslela..... Největší problém je v tom, že pokud Váš zákazník není Vám hodně blízký nebo se bojí říci svůj názor,  Vy se ani nedozvíte v čem děláte chybu a co je třeba ze svého vystupování odstranit. Prodejci se občas stane, že si od něj zákazník přestane brát zboží a on se ani nedozví proč.
  • ·  prodejci = otravové? - každý kdo bydlí ve větším městě to asi zná. Jdete po městě a než přijdete z bodu A do bodu B, tak Vás zastaví několik lidí s různými nabídkami. ,, Dobrý den, můžu se Vás zeptat jakého telefonního operátora používáte, " Dobrý den, mohu Vás na chviličku vyrušit? " Dobrý den,...... " No znáte to. Když někam spěcháte, tak dost často dotěrný prodejce je schopný běžet a poskakovat vedle Vás, aby Vás sdělil svou nabídku. A dost často musíte dost rázně odmítnout, aby jste se ho zbavily. Když pak už z dálky zahlédnete nějakého prodejce který jak sup čeká na místě a vyhlíží si obět, tak pokud to jde tak se mu vyhnete a když to nejde tak se raději díváte jinam, nebo zrychlíte krok, jen aby si daná osoba nemyslela, že snad čekáte na jeho nabídku.... :-)

 

Nakolik je toto chování prodejců profesionální a férové, to at´ si posoudí každý sám, ale pro mě je to otravování. Já se snažím prodávat tak, aby mě zákazníci sami vyhledávali a těšili se na výrobky, které prodávám. Každý kdo prodává si asi řekne, no jo, vždyť to chce ale každý. Žádný prodejce kdyby nemusel, tak asi dobrovolně nešaškuje na ulici. Na to bych nejspíš odpověděla, ale je tento prodej opravdu účinný? Skutečně se firmě vyplatí, posílat šaškující prodejce na ulici? Je to nutné? Možná nalákají nějaké lidi a zlepší si tak svůj příjem, ale větší část lidí si zřejmě bude myslet ,,zase tu ta firma otravuje lidi. " A lidi které nalákají, jací jsou? Skutečně potřebují tuto věc, kterou jim prodejce nabízí na ulici? Nebo se jen nechají přemluvit. A když na ulici s nimi něco prodejce sjednává, řekne prodejce danému člověku i negativa a upozorní na jisté věci, které si člověk v  dané chvíli ani neuvědomí? Nebo jen vychválí produkt do nebe s tím, že to už je problém člověka, který se nezeptal.  Když si lidé něco zjednají a podepíší na ulici, myslím že je velká možnost, že doma vystřízliví, najdou si třeba nabídky jiných firem a pak zjistí, že naletěli. O takové zákazníky asi nikdo nestojí. Tak proč to nevzít z jiného konce? At´ lidé sami se pro firmu rozhodnou. Sami ji zkontaktují. Vím o to usiluje každá firma a každý prodejce a konkurence je velká. Ale když se prodejce něčím odliší, udělá si pověst dobrého prodejce s velkým P, prodejce s dobrými službami a férovým jednáním, tak věřím tomu, že lidé si to mezi sebou již sami řeknou. Tento stav je otázkou času a usilovné práce, ale to co se buduje dlouho, to také většinou dlouho vydrží. Takže o toto se chci snažit a ukáže čas nakolik je toto reálné :-)

 

 Proč se lidé bojí práce prodejce?

  • ·  mají strach, že budou muset oslovovat neznámé lidi
  • ·  mají strach, že se jim práce nevyplatí, že nevydělají
  • ·  označení prodejce je pro ně něco jako sprosté slovo, při tom slově vidí někoho otravného a dotěrného
  • mají strach co na to řekne rodina? Že budou muset poslouchat at si najdu nějakou pořádnou práci, ….


 Pro koho je tato práce vhodná?

  • pro maminky na rodičovské, které si mohou tuto práci odzkoušet a po rodičovské se může stát jejich zaměstnáním

  • pro studenty, kteří si chtějí přivydělat

  • pro každého, kdo tuto práci dělat chce

 Kdy se nestát  prodejcem

  • když sami nevěříte produktům které prodáváte a firmě s kterou spolupracujete

  • když Vás práce nebaví

  • když ji chcete dělat jen pro peníze

  • když po Vás firma chce vysoké vstupní poplatky za nic podstatného a její fungování Vám není jasné

  • když nemáte rádi lidi

  • když jste negativního ražení