Množstevní slevy - vyplatí se?

 

Jak jsem psala v předchozím článku jak si vybrat tu pravou firmu, tak jsem jako jednu z nevýhod uváděla, že některé firmy mají marketing ten, že Vaše objednávka musí mít nějakou hodnotu, aby jste si vydělali. Nebo mají různé akce a to ty, že musíte nakoupit zboží v určitém množství, aby jste měly nějakou výhodu a tou je bud´ lepší cena, nějaké zboží zdarma.....

 

Je to určitě fajn, ale je třeba se zamyslet nad tím, jak rychle jste schopni toto zboží prodat. Protože získáte třeba výhodu, ale pokud Vám bude zboží ležet doma skladem a nebudou se v něm točit peníze, navíc budete třeba denně psát do nečetně inzertních serverů, aby jste ho prodaly, tak to bude docela na prd, protože strávíte spousty času nad prodejem a je možné, že budete muset jít s cenou ještě níž, aby jste ho prodaly.... Takže si rozmyslete zda - li výhoda kterou získáte opravdu stojí za to. 

 

Opět ze mě mluví zkušenost. Na začátku podnikání po zřízení eshopu, jsem uvažovala tak, že ve svém obchůdku budu prodávat zboží od jedné kosmetické firmy. Protože tato firma měla marketing založený na již zmiňovaném principu čím větší objednávka, tím vyšší provize, tak abych měla provizi 30% musela má objednávka mít hodnotu cca 5000,-. I když jsem věděla, že toto zboží prodává spousta prodejců, chtěla jsem to zkusit. Řekla jsem si, že zboží skladem bude pro zákazníka výhodou, protože ho bude mít doma co nejdřív a když nakoupím ve velkém, tak budu mít těch 30%. Počítala jsem s tím, že se mi třeba něco neprodá a to jsem si řekla, že využiji aspoň v mé domácnosti. Dopadlo to tak, že sem tam se něco skutečně prodalo, ale mnohem více mi toho leželo doma a já jsem potřebovala, aby se mi mé peníze otočily a já je mohla znovu investovat třeba do něčeho jiného... Takže když bych od oka zhodnotila svou bilanci, tak asi třetinu jsem prodala přes eshop, druhou napřímo, třetí - dárkové zboží - jsem rozdala při příležitostech jako jsou svátky a narozeniny a ta poslední mi tu leží do dnes a tu postupně spotřebovávám ve své domácnosti....

 

Takže kdybych neskákala po hlavě a předem si zjistila zda - li se mi zboží prodá nebo jak rychle se mi prodá, tak bych ty penízky mohla zhodnotit jinak a lépe. Ale každý se stále učíme a děláme chyby, které nás stojí čas a peníze...

 

Jsou  lidé, které i tento marketing hezky živí, ale asi se nadřeli, něž si mohli dovolit nakupovat zboží ve velkých balíčcích, aby věděli, že se jim to prodá a hlavně je to uživilo. I když jak nad tím přemýšlím, tak je asi pravdou, že tito prodejci spíše vydělávají na registracích nových členů, kterých také musí mít hodně. Jen když se zamyslím, kolik je inzerátů na různé prodeje a kolik lidí tento prodej opravdu živí? Kolik toho ti lidé asi sami prodají? Nebo neprodávají a jen chtějí nové členy, aby měli pasivní zisky z jejich prodeje. I když spousta firem podmiňuje vyplacení provizí tím, že ten kdo chce získat provize z prodeje svých lidí, tak ten si musí také sám nakoupit v určité hodnotě.... Konec uvažování už se zase dostávám někam jinam, než bylo mým dnešním záměrem. Takže příští článek by mohl být na téma registrace nových členů.... :-)