Jak si vybrat tu pravou firmu?

Přišel mi dopis od jedné paní, která se mě ptala na to, jak si vybrat firmu, když si chce vydělat prodejem. To co jsem jí odepsala shrnu.

1.      Vyberte si jednu nebo dvě firmy a těm se věnujte pořádně. - Když jsem začala s prodejem prodávala jsem spousty věcí, ale časově bylo dost náročné všechny zvládnout a věnovat se jim naplno. Po čase jsem zjistila, že je nelepší vybrat si ty o jejichž výrobky mají lidé zájem a nabízí mí i hezký příjem

2.       Dbejte na to, aby firma s kterou se chystáte spolupracovat dávala provizi za zboží = koupíte se jeden produkt a z něj máte danou provizi třeba 150,- a to atˇ máte jakkoliv vysokou objednávku. Protože když máte mít například  provizi 30% až při hodnotě objednávky nad 5000,-, tak musíte mít každou objednávku v hodnotě nad 5000,- jinak si zase nic nevyděláte. Zákazník chce většinou zboží co nejdříve a pokud ho nemáte skladem a nemáte tolik zákazníků, aby jste mohly objednávat třeba každý týden, tak si nic nevyděláte.. proto je nejlepší, když je provize ke každému druhu zboží zvlášť

3.      Provize pro Vás musí být nejen na dané zboží, ale v přepočtu by měla mít víc jak 30% pokud máte 15 nebo 20 %, tak je to málo. Já jsem například u jedné firmy prodala před vánocemi na můj vkus spousty výrobků, objednávala jsem každý týden, ale zisk nebyl nijak závratný. Navíc poštovné bylo zdarma až hodnoty objednávky 6000,- a tu jsem každý týden neměla, takže jsem musela ještě platit poštovné a to naskáče....

4.      Když se Vám zalíbí nějaká firma, tak si dobře vyberte člověka pod kterého se zaregistrujete. Pokud Vás někdo kontaktuje s nabídkou, už při prvním dopise poznáte spousty věcí, zda - li opravdu tomuto člověku funguje to co píše a nebo se jen pod někoho zaregistroval a jen nabízí a čeká až se někdo pod něj zaregistruje. Třeba na takovém 1. úvodním dopise by nemělo být poznat, že je nejmíň 100 x přeposílaný, že  poslal dalším Vám i dalším 50 - ti lidem.... A klidně se můžete daného člověka na férovku zeptat na jeho příjem z prodeje a na jeho osobní názor. Protože Vy se do prodeje vrhnete s nadšením, ale bude Vás to stát spousty sil a postupně to nadšení třeba ztratíte díky tomu, že se chcete na něco zeptat a daná osoba neodpovídá nebo odpovídá stručně a nevrle, takže Váš elán pomalu zmizí. To se může stát zvlášť v začátcích, když se teprve všemu učíte. Také se mi stalo, že jsem se u někoho zaregistrovala a ten člověk mi třeba ani neodpověděl na otázky, které jsem potřebovala vědět, nebo mi odpověděl velmi stroze a stylem ,,si to přečtěte v materiálech" a nebo se o mě začal zajímat až jsem začala mít úspěch, který jsem si musela sama bez pomoci vydřít a zisky mi začaly růst .... Takže když projevíte zájem o spolupráci, ptejte se a pište si s tím člověkem, který Vám danou práci nabízí, už během pár dopisů můžete poznat, zda-li Vám chce člověk pomoci a nebo mu jde jen o to, aby jste se pod něj zaregistrovala a on měl z Vašich objednávek jen zisk bez práce.... Pokud se Vám nebude zdát, najděte si jiného člověka, který svou práci myslí vážně. Protože u každé firmy se naleznou lidé, kteří myslí práci vážně a lidé kteří si chtějí jen vydělat  :-)

5.      Pokud chcete zboží prodávat přes internet, zeptejte se, zda - li je to možné. Některé firmy se specializují jen na přímý prodej a nepřejí si, aby se výrobky prodávali přes net.

6.      Vstupní poplatky? Platí se u firmy? Jak jsou velké?

7.      Zavazujete se při sepsání smlouvy k něčemu?

8.      Jaké jsou podmínky pro  ukončení spolupráce? Většinou to bývá tak, že jednoduše si přestanete objednávat a firma s Vámi po nějaké době sama ukončí spolupráci. Nebo když nezaplatíte obnovovací poplatek, tak totéž. Ale raději se ptejte a chtějte jasnou odpověď´

9.      Pokud je práce na smlouvu, chtějte smlouvu vidět dřív, než si něco objednáte

 

10.  Pokud máte ŽL a eshop, tak můžete prodávat cokoliv co zakoupíte za minimální velkoobchodní cenu a o čem máte dojem, že by se mohlo prodávat, ale na rovinu Vám řeknu, že je třeba si vše promyslet. Například se dost často setkávám s tím, že maminky na rodičovské si chtějí založit eshop, kde budou prodávat bazárkové oblečení z anglie. Ale je třeba si uvědomit, že takto uvažuje spousta lidí a je moc těžké se prosadit. Protože bazárkových obchůdků je spousta a lidé dají hodně na cenu, takže v reálu se mi stalo, že jsem měla i krásné značkové oblečení, ale prodala jsem ho až při ceně 50,- , takže jsem toto zboží raději nechala pro svou dceru a nabídla okolí abych na tom tolik neprodělala... U mě to bylo tak, že jsem se nechala unést mámením, že koupím pytel oblečení a prodám ho. V pytli bylo spousta krásných věcí, ale i několik, které bych se styděla prodat. Navíc jsem vše musela nafotit, něco oprat, ožehlit ..... a protože jsem prodala jen ty nejhezčí kousky za minimální cenu, tak jsem na tom v reálu spíše prodělala...... Čas a náklady se mi nevrátily.

11.  Katalogy - jak často je firma vydává a kolik stojí. Pokud budete chtít produkty prodávat přes katalogy, tak je nejlepší aby každá zákazník měl svůj katalog. Jenomže pokud je firma vydává třeba každé tři týdny a Vás katalogy budou stát třeba 20 kus a jste u firmy, která má marketing větší provize = vyšší objednávka, tak je možné, že Vás výdělek spolknou z větší části katalogy, sáčky na zboží,... a Vy budete mít jen pár korun. Pokud se chystáte prodávat parfémy, tak aby jste byly zaregistrování pravděpodobně si budete muset zakoupit vzorník parfémů, který budete půjčovat svému okolí a jen do něj občas dokupovat vzorníky parfémů

12.  A co je také důležité? Zda -li to co se chystáte prodávat by Vás mohlo bavit prodávat. Ten kdo se spousty let zabývá kosmetikou má větší šanci se uchytit ve spolupráci  s kosmetickou firmou, může tak zákazníkům nabídnout své zkušenosti, rady a tipy a spousta zákazníků to ocení. Ale na druhou stranu jak se říká, když člověk chce, může se naučit čemukoliv :-)

Přeji Vám hodně štěstí :-)