To nefunguje...

Minulý týden mi přišel dopis od paní, která mi napsala, že spolupracuje s jednou firmou, ale že to nefunguje. Já sama s danou firmou spolupracuji a mě funguje suprově. Čím to je?

Jak jsem již psala, když začínáte s nějakou firmou spolupracovat, vyberte si před tím pečlivě člověka, pod kterého se zaregistrujete, protože tento člověk by Vás měl seznámit jak s výrobky, tak i s tím jak je prodávat. V prodeji by měl již něčeho dosáhnout, protože se těžko naučíte od někoho kdo s tím sám nemá zkušenosti.

Zrovna včera mi psala jedna kolegyně, že ji psali dvě paní a lákali ji ke spolupráci se stejnou firmou. První paní u firmy byla zaregistrovaná týden a ta druhá den. Ta jedna paní tvrdila, že její manažerka si vydělá 100 000,- za měsíc.... ( já mám v šuplíku tryskáč :-) Zaregistrovali by jste se pod takovou paní? Já ne, protože ta paní neví sama ze sebe nic, nemá žádné zkušenosti a říká nebo spíše píše jen to co ji říkali jiní. Jiní ji řekli, že si vydělá spousty peněz, že výrobky jsou perfektní a když bude registrovat tak bude mít peněz ještě víc. Paním se zřejmě prodávat nechce a tak chtějí registrovat nové lidi pod sebe a z jejich nákupu hned mít co nejvíce peněz.

Takže spolupráce pravděpodobně bude probíhat tak, že paní bude psát krásný líbivý inzerát, Vy si napíšete o více informací,v lepším případě Vám přijde email o tom jak si krásně vyděláte ( v horším případě bude na tomto emailu znát, že byl již hodně krát přeposílaný ). Vy se zaregistrujete, paní Vám řekne jak si vyděláte, když třeba výrobky budete nabízet po internetu.... ( na přímo se většinou nikomu moc prodávat nechce ). Z počátku budete aktivní, denně zainzerujete x inzerátů na inzertních serverech, ale po 14 - ti dnech se na to vykvajznete protože ohlas nic moc - spíše nic jak moc. Možná se s tím svěříte osobě, která Vás zaregistrovala a ta Vám pravděpodobně poradí jen at´ vydržíte a stále denně inzerujete a nebo začnete registrovat nové členy.... Těžko říci jak dlouhou Vás to bude bavit, ale pokud nebudete mít motivaci od někoho kdo v daném oboru něco dokázal a jen si budete navzájem posílat informace bez toho aniž by jste sami prodávali a měli zkušenosti, tak se velmi nadřete, aby jste to někam dotáhly. A to není o tom, že firma má takové produkty a takový marketing. Teorie je dost často jiná než praxe. Takže i když  Vy se někde zaregistrujete, raději jako 1. se snažte prodávat a až se Vám to skutečně osvědčí, tak se hrňte do registrací nových členů. Přece by Vám bylo samým asi proti srsti povídat někomu o tom jak si úžasně vydělají, když Vy sami jste zoufalí a nedaří se Vám. Samozřejmě i když narazíte na člověka, který skutečně sám prodává a daří se mu, snaží se Vám pomoci, tak je další věc jak se k tomu postavíte Vy sami, protože nic není zadarmo ( nemyslím jen peníze ). Když toho dosáhl někdo nad Vámi, tak proč by jste toho nemohl dosáhnout sám? Proto se dopředu ptejte co budete dělat a rozmyslete si, zda - li by Vás to bavilo. A pak makejte a makejte dokud neuspějete :-)

Vyberte si firmu, která Vám bude nějak sympatická. Těžko se Vám budou prodávat třeba vitamíny, když Vy sami rozumíte a hlavně Vás baví více kosmetika. Pokud se sami nějak nezabýváte tím jak lidské tělo funguje, nezabýváte si lidským zdravím, ale baví Vás spíše zevnějšek, skutečně nespolupracujte s nějakou firmou která prodává vitamíny jen proto, že má dobrý marketing. Vy se budete jen trápit. A ve všem je konkurence a Vy se od ní musíte nějak odlišit

Inzeráty. Jak jsem psala výše, pokud nemáte ŽL tak pravděpodobně budete chtít prodávat zboží přes inzeráty a pravděpodobně budete překvapeni, že se Vám to nedaří. Tak se zamyslete ! Kdyby jste si Vy chtěli něco koupit na internetu, koupili by jste si to přes inzerát? Ted´ mám namysli výrobky, které musí prodejci prodávat za stejnou cenu. Pravdě podobně ne. Pokud od inzerátu nepovede odkaz na nějakou webovou stránku - nemusí to být zákonitě eshop- která Vás nepřesvědčí o tom, že ten kdo prodává tak o tom také něco ví, tak si od takového člověka asi těžko něco koupíte a pravděpodobně daný produkt navštívíte na stránce, která nebude blikat reklamami, nebude tam mít jen obrázek produktu s popiskem, ale z které bude patrné, že ten člověk, který daný produkt prodává nechce jen prodávat, ale dát lidem něco navíc. Třeba nějaké informace ohledně produktu, které nejsou na každé druhé stránce s tímto produktem.... Tak uvažujte i Vy.

Když chcete prodávat přes internet, tak tady se ukazuje proč je důležité, aby jste Vámi prodávanému produktu a firmě věřili a znali ji. Například pokud chcete prodávat čističe, tak mimo čističe a popisku, který pravděpodobně někde okopírujete napište třeba co nejvíc informací a zkušeností. Pokud ten čistič sami používáte, tak se nebojte napsat, že na toto byl excelentní, ale na jiný povrch už nezabral. Porad´te lidem co na co mají použít. Pokud chcete prodávat třeba oblečení, snažte se lidem na stránkách poradit třeba co jaké postavě sluší, nebo když prodáváte šminky, porad´te lidem co by jim mohlo slušet, co mají zvolit pro jakou příležitost. Když chcete prodávat doplňky stravy dbejte na zkušenosti lidí s tímto produktem. Pokud víte, že daný produkt není na hubnutí, že je to jeho vedlejší efekt a je realita, že spousta lidí po něm nezhubne tak nepiště inzeráty tipu zhubnete....  Nebo spousta lidí prodává přes servery jako je mimibazar a podobně. Je to fajn v tom, že tam chodí zákazníci, kteří mají o zboží zájem, ale už není moc firem, které se zabývají třeba MLM prodejem a jejichž zboží není na všech možných serverech. Takže můžete uspět, ale nebude to hned. I ty které denně prodávají ve velkém na mimibazaru nezačali pravděpodobně prodávat hned od 1. dne od vystavení inzerátu.

Když už si u Vás někdo něco zakoupí, dbejte na to aby zboží bylo hezky a profesionálně zabalené, aby jste zákazníkovi zboží dodali do té doby do které jste uvedly v inzerátu nebo na svém webu a i když nastane problém komunikujte se zákazníkem. Je docela blbé, když si od někoho něco zakoupíte, zboží je zabalené do sáčku na kterém je vidět značné opotřebení a v krabici, nebo obálce která už několikrát obletěla republiku s nějakým zbožím, nebo v krabici od rýže a jiných potravin..... a navíc s týdenním zpožděním. Od tohoto zákazníka, už si pravděpodobně nic neobjednáte....

Starejte se o své zákazníky, poděkujte jim za nákup a v děkovném dopise například napište do kdy zboží bude mít zákazník doma, kolik bude platit, ...... A když narazíte na problém snažte se ho řešit profesionálně. Určitě se Vám stane, že si od Vás někdo něco zakoupí na dobírku, ale nevyzvedne si ji a balíček se Vám vrátí zpět. Já to řeším tak, že napíši dotyčnému dopis, kde mu oznámím, že se mi balíček vrátil a ptám se ho proč se tak stalo? Jestli nenastal nějaký problém. Samozřejmě je mi jasné, že daná osoba si balíček nevyzvedla schválně a nečekám na tento email odpověď´, ale kdybych napsala nějaký nepříjemný dopis, tak bych si stejně nepomohla. Daná osoba mi stejně neodepíše a jen by se tak na Váš obchod vrhl stín. Vy jste se zachovali přece profesionálně, ten kdo si zboží zakoupil se nezachoval fér, ale takový je život. Někdy si říkám, že když aspoň takhle odpovím, tak se třeba v zákazníkovi hne svědomí, ale jsem asi naivní .. :-)

Jednou se mi stalo, že si paní zakoupila výrobek na dobírku. Ihned jsem produkt odeslala, ale za pár dní mi paní napsala, že balíček je na poště, ale že se omlouvá, že si ho nevyzvedne protože v jejím životě se stalo něco neočekávaného a zboží které si objednala by jí bylo k ničemu. S paní jsem se nehádala, ale napsala jsem ji že to beru a poděkovala, že mi o tom napsala. Mě to samozřejmě stálo výdaje za dobírku a obálku.... i když asi polovinu mi pošta vrátila za nedoručení dobírky, ale kdybych se zachovala nevrle, tak bych si stejně nepomohla .... Takže počítejte se tím, že občas narazíte na všelijaké situace...

I když prodej vypadá jednoduše není to tak jednoduché. Konkurence je velká a je potřeba v ní uspět a najít si svou cestu, která Vám bude vyhovovat. Například já bych neuměla prodávat přímo, ale co se týče internetového prodeje tak se mi daří. Takže co bych viděla jako důležité pro to aby jste se svými výrobky uspěly?

1.      Mít nad sebou člověka, který Vám vždy rád a ochotně s čímkoliv pomůže. Tento člověk by měl mít sám zkušenosti s tím co nabízí a měl by už něčeho dosáhnout. V našem případě pravidelného příjmu z prodeje produktů které nabízí ( povídat o tom jak si krásně vyděláte a přitom sám neprodat ani špunty do uší to asi není ten pravý člověk co by Vám chtěl pomoci to někam dotáhnout )

2.      Musíte mít nějaký vztah k produktům, které nabízíte a snažit se pořád hledat nové a nové informace o souvislostech s výrobky, o prodeji,....

3.      Pokud chcete prodávat přes internet nečekejte, že si vyděláte když budete zboží prodávat jen přes inzerce. To je jednoduché a právě pro tuto jednoduchost je to jeden z 1. kroků každého kdo se zaregistruje do nějaké společnosti zabývající se prodejem

4.      Najděte si svou cestu, nemusíte přesně kopírovat to co dělá každý, dělejte vše tak jak Vám to vyhovuje a jak Vás to baví

5.      Snažte se vše dělat jednoduše, ale profesionálně. Zákazníkům posílejte zboží hezky zabalené, plňte sliby, neslibujte co není pravda, starejte se o zákazníky i když natrefíte na nepříjemného zákazníka který se nezachoval fér a když si třeba zákazník stěžuje, že zboží není takové jaké bylo v popisu, tak udělejte vše proto, aby se to již neopakovalo, změňte popis, informujte zákazníky dopředu na možné nevýhody produktu..... Čím více budete k zákazníkovi otevřenější a upřímnější, tím spíš si můžete nalézt stále zákazníky, kteří toto ocení a budou nakupovat jen u Vás. Protože budou mít jistotu, že to co píšete je pravda, že neprodáváte jen proto, aby jste prodali a že i když se naskytne problém, tak se jim budete snažit pomoci. Je přece lepší mít stabilní zákazníky ( kteří Vám mohou dělat sami dobrou reklamu a tak přivádět další ), než stále hledat nové :-)

At´ se Vám daří :-)